IDOLA CILIK-2 [Big-5]

Finally 5 finalists have been  selected and assured to step in to the BIG-5. They are Debo, Obiet, Rahmi, Patton and Oik. At the same day, Cakka must stopped in Big-6. It said that he got the lowest support through final sms-poll sum.

On this occasion, Duta and Winda were absent. This is the second time for Winda absent on what I call “Elimination’s Day”. Heard that her father got heart attack or stroke. Not sure what’s happening with Duta…. So Duta’s position replaced by Armand Maulana who was also as guest in this program. Meanwhile Uncle Joe chosen to replace Duta’s position in distributing report books.

You must have knew all the finalists faces but still I will displaying the latest pictures of them, taken on Februari 22.

debo-big5Debo.
What a surprise! The “Wildest” boy  got BLUE star sequentally! Wow…. I haven’t seen his supporters as  enthusiastic as today. And Debo was really amazing yesterday. He presented something different and more energic than his latest performance.

________________________
_____________________
__________________
________________
______________

patton-big5Patton.
Both temporary or final report, he got a Red Stars. Lucky him can get through this all to continue the battle in BIG-5. As we know that Patton has a specific voice. And I’m sure this talent obtained from his mother. Have you heard his mother singing?

What I like most from Patton beside his voice?
Yes, exactly! His eyes ….   :-)

____________________
________________

obiet-big5Obiet.
Yesterday Duta commented on his appearance, especially on his apparel. But for me it doesn’t matter at all. There’s nothing different on his appearance yesterday or today. Obiet is Obiet, simplicity is his character. It was lovely to see him duet with Armand Maulana. Obiet, you’re the best : always and forever !    :-)

__________________
________________
______________
____________
__________

rahmi-big5Rahmi.
Her voice character is similar with Siti Nurhaliza. And she fits with melancholic and soft songs. But sometimes songs chosen for her quite not suitable. Anyway, at least she’s in Big-5 now. Keep fighting and increase your performance Rahmi … !   :-)

_________________________
______________________
__________________
_______________

oik-big-5

Oik.
A cute baby girl from Semarang. Each her performance, she’s always appears with cutest attire. She’s also has a specific voice especially when she’s singing traditional, melancholic or soft songs…..

______________________________
__________________________
_____________________

Congratulation for all contestants…..
Keep fighting …
Never give up ….
and …
SMILE … :))

About these ads

36 thoughts on “IDOLA CILIK-2 [Big-5]

  1. Sabar Bos…
    Performance Rahmi jauh lebih bagus dibanding Obiet…
    So wajar dunk klo banyak yang dukung rahmi sampe dy tetep bertahan en masuk 3 besar…. ^_^V

  2. anjrit!
    disini fotonya obiet lucu n tulus bgt..
    dia mmg bintang..mskipun dy ga dpt gelar idola cilik,dia ttp no.1
    always n forever!!

  3. KEGAGALAN AWAL DARI KESUKSESAN….
    ANDAI WAKTU GW YANG NGATUR…….
    GW PENGEN YANG MAJU D 3 BESAR TUH….

    RAHMI….OBIET….OIK..
    KNAPA GE MLIH MREKA B’3…..
    karena mereka punya apa yang di mau IDOLA CILIK>>>>

  4. Knpa hrs obiet Yg kluar…Pdahal pnampilan dia bgus bngt…Cba ja obiet msk 2 bsar…Psti bkal lbh seru…..Huhuhu…W nyesl bngt knpa w ga plih obiet….

  5. Kenapa obiet hrz kluwar secara suaranya lembut tp lengkinganya bagus bngtz. Gw g rela …Knp g patton aja siy yg get out…Icil jd hambar tanpa obit jd grandfinals

  6. Hai smua2 pggemar icil. Jgn sdiH yow, oik ma obit tgGal kLs. Bwt pengGemar rahmi juga, knapa gak patTon ja yg tggal kLs.HuUh. . Aku jg ska mreka. Dri pada kalian ngeluh gak kan ngrubAh keadaan. Mending yuk breng2 dukung dEbo ketiK IC DEBO krim k 6288, SENG SE’ER NYAK. . . .

  7. aLhamdulillah ………..
    akHirnYa debO masuk grand final ,,
    buaT Debo fansteR tetep vote deBo , sing seueur nyaaaaaaaaa …
    sMoga deBo jadi juara 1 ..
    amiiiiin ……………………

  8. sebenarnya sich klo mnrt aq yang pnts msk grand final to Rahmi & Obiet……
    dan yang mnjdi pmenangnya Rahmi….coz suaranya Rahi mnrtku lbh bgs dri pd Obiet….
    coz Rahmi klo brnyanyi hmpir smuanya bgs….,ppii klo Obiet hanya lagu2 trtntu aza……
    tpi pa mo dkta mlh ke2nypn tdk msk ke final ungguh menydhkn….
    ya…..klo seandainya mrka brdua msk k final saya yakin PENTAS IDOLA CILIK akan menang pada saat Panasonic Award ke 12…
    ppi…saya brprinsip ge ada rotan akarpun jd….
    so…,ga ada Rahmi & Obiet…….?
    DEBO……………………PEMENANGNYA…………….AMIN YAA ALLAH…..YAA ROBAL ‘ALAMIN…..

  9. upzzzzz da yg ktinggalan ……
    tapi RCTI jgn tkut…………………
    saya tetap mndukung PENTAS IDOLA CILIK di Panasonic Award ke 12.
    dan saya Alhamdulillah uda kirim dukungan yang banyk………….
    saya kn tetap mndkng DEBO TO BE THE WINNER PENTAS IDOLA CILIK 2…..

    MASUKAN YA……….
    klo bisa nanti setelah Idola Cilik 2 adakan lagi ya…… idola cilik 3
    dan tolong kota palembang mnjdi tmpat audisi juga ya……banyak loh anak2 d kota palembangt yang mempunyai suara yang enak di dengarnya…key ?

  10. ah…
    obiettttt
    ud gu2r pdhl g ngefans bgt ma obiet
    tp tak apa….
    te2p semangat bwt obiet…
    n go…go….go…. patton….

  11. akhirnya debo jadi juara 1!!!!

    bangga ngliatny..

    wajah debo t polos bner jadi gemes liatny..

    hhoohohhoo…

  12. obiet….. duh, kmu tuh maniez and imut banget yaaa…. walaupun kamu nggak jadi juara di pentas idola cilik, pasti deh nanti yang paling top abiezzzz…. Selamat berjuang untuk masa depan yaa…………

  13. Asalamualaikum……

    akkirnya Debo Menang juga,
    Jagoan gw bgt Tuh…..
    Apalagi pas dia nyanyiin “Untuk Mencintaimu”
    Wih….sumpah Keran bgt!!!
    Smoga Tambah Suskse bt Debo!!!

  14. Hai orang idola cilik
    aku mohon bngt supaya audisi
    idola cilik 3 di adakan di kota jambi ,anak anak di kota jambi bagus loh swaranya
    trima kasih

    by:robi

  15. allowwww Patton……
    akhirnya km jd juara 2 di IC2, selamatttt yaa……….
    Q tu fans berat km……
    terus berikan yg terbaik y, keyz…..
    I MISS U….

  16. obiet walau pun lo kalah teruslah berusaha menjadi anak idola cilik 2,emang lo mang pantes jadi pemenang idola cilik yaudah ya….salam aja bwt anak2 idola cilik n ka’ oki

  17. obit klu lo kalah tetap semangat terus ya… yg penting lo dah berusaha semaksimal mungkin!!!jangan nyerah atau putus asa ya!!!

  18. deboooooooooooo
    q ngefans bgt ama u
    q px video u foto u lgu u q beli kaset icil semuax dech termasuk rbt q lguna u
    u ke jatim donggggggggg
    letaknya di taman sidoarjo,bungurasih perumahan kedung turi permai tahap 1
    q mnta no u dong
    q ngefans ama u dari keyakinan hati dan dengan suara yang enerjik memiliki vibra yang perfect serta penampilan yang memukau
    DEBO YOU PERFECT
    YOU IS NUMBER ONE

  19. icil pendaftaran audisi icil 3 kapan?
    di jatim dong letaknya di taman sidoarjo bungurasih perumahan kedungturi permai tahap 1
    ayo donggggggggg
    ajak debo n gabriael jg yaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

  20. debo aku n tmen2ku fans beratmu selamat juga buat kamu yang telah berhasil memenangkan konte idola cilik 2, saya dan teman2 seneng banget bisa melihat kamu menang ^_^

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s